-
ČISTENIE výrobku:
-
POZOR! výrobca odporúča čistiť povrch výlučne vodou a neutrálnym saponátovým roztokom (napr. mydlom) a treba použiť jemnú textíliu!
-
POZOR ! vyčistenú batériu treba opláchnuť vodou a osušiť’ navlhčenou jemnou textíliou
-
POZOR ! nikdy nečistiť prípravkami, ktoré nie sú priamo určené pre čistenie chrómových a iných materiálov použitých pri povrchovej úprave výrobku - nepoužívať žiadne prípravky s mechanickými a drsnými prísadami, alebo s obsahom alkoholu, kyselín či inými tzv. „aktívnymi látkami“, alebo textílie z umelých vlákien, ktoré môžu spôsobiť trvalé poškodenie výrobku !
-
POZOR! mnohé značkové prípravky napr. CLIF, CILIT, FIXINELA a iné ponúkajú celú radu výrobkov pre rôzne druhy materiálov, často sa však u užívateľa zamieňajú a používajú len tzv. univerzálne prípravky s obsahom kyselín, ale tie nie sú vhodné pre vodovodné armatúry!
-
POZOR! Pri použití nevhodných čistiacich prostriedkov následne vzniknú tmavé škvrny na povrchu batérie (trvalé poškodenie povrchu batérie chemikáliou, ktorú spôsobil užívateľ - nespadá do záručnej opravy ! )
-
POZOR! zodpovednosť za poškodenie výrobku nevhodnou údržbou nenesie výrobca batérie (nejedná sa o výrobnú vadu), ale užívateľ, ktorý poškodenie spôsobil !
-
Pravidelná bežná údržba, prehliadka a kontrola výrobku:
-
POZOR! Všetky manipulácie s výrobkami vykonať len pri odpojení od tlaku a bez horúcej vody!
-
POVRCHOVÁ ÚPRAVA :
-
Výrobca používa okrem tradičnej chrómovej povrchovej úpravy taktiež iné povrchové a farebné úpravy
-
Čistenie a údržba sú uvedené hore vyššie v bode : Čistenie výrobku
-
PRIPOJOVACIE VODOVODNÉ HADIČKY /rúrky/, SPRCHOVÉ HADIČKY, vyťahovacie KUCHYNSKÉ HADIČKY:
-
Pozor! pravidelne treba kontrolovať technický stav pripojovacích gumových opletených hadičiek /resp. rúrok/ k armatúre, aby nedošlo k ich prasknutiu, roztrhnutiu v dôsledku ich poškodenia, starnutia, alebo opotrebenia a následnému úniku vody
-
poškodené a opotrebované hadičky vymeniť !
-
PERLÁTOR : Pozor! pravidelne treba čistiť alebo vymeniť znečistený perlátor !
-
ROHOVÝ VENTIL S FILTROM: (privádza vodu do armatúry) – treba pravidelne a vždy ak sa zníži prietok vody v armatúre, vyčistiť sitko v rohovom ventile (ak je použitý pri inštalácii, nie je súčasťou dodávky armatúry)
-
SITKO (filter) : u nástenných batérií, kde nie je použitý rohový ventil so sitkom sa vkladajú na zachytávanie nečistôt sitká vložené pred batériu (obtiažnejšie čistenie) – treba ich taktiež čistiť
-
PREPÍNAČ SPRCHY : ťažší chod prepínača sprchy – treba v rámci bežnej údržby vykonávanej užívateľom premazať prepínač vazelínou na to určenou (napr. typ RJ300UNI – zakúpite u predajcov batérií) –nejedná sa o výrobnú vadu, nespadá do reklamácií
-
KARTUŠA:
-
Použité sú najmodernejšie kartuše s keramickými pracovnými plôškami
-
Napriek tomu pri používaní vody s nečistotami alebo s obsahom vodného kameňa môže dôjsť k poškodeniu kartuše
-
Pri ťažšom chode kartuše je treba kartušu premazať vazelínou na kartuše (napr. typ RJ300UNI )
-
vodný kameň spôsobuje zníženie až obmedzenie pohyblivosti a funkčnosti kartuše, alebo tečenie
-
výmena kartuše je uvedená v záručnom liste priloženom ku každej batérii, je vhodné použiť služby najbližšieho inštalatéra (opravu musí zaplatiť užívateľ, nie je to výrobná vada, ale opotrebenie (napr. nevhodnou prevádzkou)
-
Poškodenie kartuše a batérie vodným kameňom nie je výrobná chyba, zodpovednosť nesie užívateľ, ktorý nedodržal podmienky pri používaní výrobku
-
VÝTOKOVÉ RAMENO : u batérií, kde nie je pevné výtokové rameno, ale je pohyblivé, treba skontrolovať tesnosť, prípadne vymeniť tesniaci krúžok, ktorý sa pohybovaním pri používaní bežne opotrebuje (opotrebovanie nespadá v zmysle zákonov do reklamácií)
-
TESNENIA, KRÚŽKY, SPRCHOVÉ HADIČKY, SPRCHOVÉ HLAVICE, klasické ZVRŠKY, a PRÍSLUŠENSTVO:
-
Pri činnosti výrobku dochádza k bežnému opotrebovaniu častí výrobku, hadičiek, tesnení, pohyblivých častí, kartuše a zvrškov a všetkého príslušenstva
-
Pri opotrebovaní, poškodení alebo nefunkčnosti niektorej časti ju treba vymeniť za novú
-
Nejedná sa o výrobné vady, ale bežné opotrebenie výrobku, ktoré nie je spôsobené výrobcom, ale prevádzkou výrobku, v zmysle platných zákonov všetky náklady hradí užívateľ (nie je to výrobná vada)
SERVIS A ZÁRUČNÉ PODMIENKY:
Stránka www.paffoni.sk je prevádzkovaná jedným z distribútorov, poskytujeme teda záruku len na nami predané batérie. Batérie zakúpené cez iný distribučný kanál je potrebné servisovať/reklamovať u daného predajcu.
-
na JEDNOPÁKOVÉ ZMIEŠAVACIE BATÉRIE je predĺžená záručná doba 5 rokov na poškodené teleso armatúry (t.j. výlučne na výrobnú vadu materiálu armatúry batérie, nie poškodenie batérie prevádzkou)
-
na TERMOSTATICKÉ BATÉRIE a termostatické kartuše, taktiež batérie a ventily s (obyčajnými) KLASICKÝMI ZVRŠKAMI (séria IRIS) sa poskytuje záručná doba 2 roky
-
na príslušenstvo (hadičky, sprchové hadice a hlavice, držiaky, perlátory, a pod.) a na povrchové úpravy je záručná doba : 2 roky (nevzťahuje sa na opotrebenie a poškodenie prevádzkou)
-
na kartušu a keramické zvršky sa poskytuje záruka 2 roky (nevzťahuje sa na poškodenie vodným kameňom a nečistotami)
-
záruka sa (v zmysle platných zákonov: Občiansky zákonník a Zákon na ochranu spotrebiteľa) vzťahuje na VÝROBNÉ VADY spôsobené výrobcom (výrobou)
-
záruka sa (v zmysle platných zákonov) nevzťahuje na OPOTREBENIE výrobku jeho prevádzkou (napr. opotrebenie tesnení, kartuší, tesniacich gumových krúžkov, zvrškov, perlátorov, opotrebenie a poškodenie prívodných hadíc, ulomenie držiakov sprchy, poškodenie vodným kameňom a nečistotami, použitím nevhodných chemických čistiacich prostriedkov, tažší chod prepínača sprchy z dôvodu opotrebenia tesniacich častí, alebo vodného kameňa a pod.)
-
Reklamáciu uplatní a výrobok odovzdá užívateľ na opravu v predajni, kde výrobok zakúpil (výrobca nemá zákonnú povinnosť opravovať výrobky u spotrebiteľa, nezabezpečoval ani montáž výrobku)
-
predajca aj výrobca rieši reklamáciu v zmysle Občianskeho zákonníka a Zákona na ochranu spotrebiteľov
-
Posúdenie záručnej opravy vykoná výrobca alebo zmluvný servis výrobcu, kde sa opravy aj vykonávajú
-
diagnostika závad počas záručnej doby je vždy bezplatná !
-
záruka sa nevzťahuje na priemyselné použitie
-
Záručná doba sa predlžuje o dobu záručnej opravy
-
Za akosť, funkciu a prevedenie ručí výrobca počas záručnej doby (ktorá však musí začať plynúť predajom spotrebiteľovi najneskôr 12 mesiacov od vyskladnenia z veľkoobchodného skladu (VO) výrobcu, potom preberá zodpovednosť za záruku predajca - jedná sa výlučne o vzťah medzi obchodníkmi a výrobcom, nie maloobchodným spotrebiteľom – zamedzenie zneužitiu záručného listu)
-
Záruka sa poskytuje od dátumu predaja za dodržania záručných podmienok (pri nedodržaní podmienok záruky nie je možné považovať reklamáciu za záručnú opravu):
Ak sú predložené nasledovné doklady:
-
riadne vyplnený originál záručného listu výrobcu
-
priložený k nahliadnutiu je aj nákupný doklad (blok z registračnej pokladne) – (nestačí faktúra predajcu od veľkoobchodu)
-
dborná inštalácia školeným inštalatérom
a ak sú dodržané podmienky :
-
podmienky inštalácie uvedené v návode
-
predložený záručný list je riadne vyplnený, neprepisovaný, boli dodržané záručné podmienky
-
vada nebola spôsobená užívateľom alebo neodvratnou udalosťou
-
neboli poškodené vodným kameňom alebo nečistotami : kartuša, teleso armatúry, tesnenia, príslušenstvo a pod.
-
pri montáži, prevádzke a údržbe bol dodržaný návod pre montáž a používanie
-
výrobok nebol násilne poškodený mechanicky, alebo chemicky (napr.: nevhodnými čistiacimi prostriedkami)
-
náklady spojené s vyslaním servisného technika alebo opravu na servise, ak sa nejedná o výrobnú záručnú vadu výrobcu hradí osoba, ktorá opravu objednala (dopravu, náhradné diely, prácu)