- 
			ČISTENIE výrobku:
			
				- 
					POZOR! výrobca odporúča čistiť povrch výlučne vodou a neutrálnym saponátovým roztokom (napr. mydlom) a treba použiť jemnú textíliu!
				
- 
					POZOR ! vyčistenú batériu treba opláchnuť vodou a osušiť’ navlhčenou jemnou textíliou
				
- 
					POZOR ! nikdy nečistiť prípravkami, ktoré nie sú priamo určené pre čistenie chrómových a iných materiálov použitých pri povrchovej úprave výrobku - nepoužívať žiadne prípravky s mechanickými a drsnými prísadami, alebo s obsahom alkoholu, kyselín či inými tzv. „aktívnymi látkami“, alebo textílie z umelých vlákien, ktoré môžu spôsobiť trvalé poškodenie výrobku !
				
- 
					POZOR! mnohé značkové prípravky napr. CLIF, CILIT, FIXINELA a iné ponúkajú celú radu výrobkov pre rôzne druhy materiálov, často sa však u užívateľa zamieňajú a používajú len tzv. univerzálne prípravky s obsahom kyselín, ale tie nie sú vhodné pre vodovodné armatúry!
				
- 
					POZOR! Pri použití nevhodných čistiacich prostriedkov následne vzniknú tmavé škvrny na povrchu batérie (trvalé poškodenie povrchu batérie chemikáliou, ktorú spôsobil užívateľ - nespadá do záručnej opravy ! )
				
- 
					POZOR! zodpovednosť za poškodenie výrobku nevhodnou údržbou nenesie výrobca batérie (nejedná sa o výrobnú vadu), ale užívateľ, ktorý poškodenie spôsobil !
				
 
- 
			Pravidelná bežná údržba, prehliadka a kontrola výrobku:
			
				- 
					POZOR! Všetky manipulácie s výrobkami vykonať len pri odpojení od tlaku a bez horúcej vody!
				
- 
					POVRCHOVÁ ÚPRAVA :
					
						- 
							Výrobca používa okrem tradičnej chrómovej povrchovej úpravy taktiež iné povrchové a farebné úpravy
						
- 
							Čistenie a údržba sú uvedené hore vyššie v bode : Čistenie výrobku
						
 
- 
					PRIPOJOVACIE VODOVODNÉ HADIČKY /rúrky/, SPRCHOVÉ HADIČKY, vyťahovacie KUCHYNSKÉ HADIČKY:
					
						- 
							Pozor! pravidelne treba kontrolovať technický stav pripojovacích gumových opletených hadičiek /resp. rúrok/ k armatúre, aby nedošlo k ich prasknutiu, roztrhnutiu v dôsledku ich poškodenia, starnutia, alebo opotrebenia a následnému úniku vody
						
- 
							poškodené a opotrebované hadičky vymeniť !
						
 
- 
					PERLÁTOR : Pozor! pravidelne treba čistiť alebo vymeniť znečistený perlátor !
				
- 
					ROHOVÝ VENTIL S FILTROM: (privádza vodu do armatúry) – treba pravidelne a vždy ak sa zníži prietok vody v armatúre, vyčistiť sitko v rohovom ventile (ak je použitý pri inštalácii, nie je súčasťou dodávky armatúry)
				
- 
					SITKO (filter) : u nástenných batérií, kde nie je použitý rohový ventil so sitkom sa vkladajú na zachytávanie nečistôt sitká vložené pred batériu (obtiažnejšie čistenie) – treba ich taktiež čistiť
				
- 
					PREPÍNAČ SPRCHY : ťažší chod prepínača sprchy – treba v rámci bežnej údržby vykonávanej užívateľom premazať prepínač vazelínou na to určenou (napr. typ RJ300UNI – zakúpite u predajcov batérií) –nejedná sa o výrobnú vadu, nespadá do reklamácií
				
- 
					KARTUŠA:
					
						- 
							Použité sú najmodernejšie kartuše s keramickými pracovnými plôškami
						
- 
							Napriek tomu pri používaní vody s nečistotami alebo s obsahom vodného kameňa môže dôjsť k poškodeniu kartuše
						
- 
							Pri ťažšom chode kartuše je treba kartušu premazať vazelínou na kartuše (napr. typ RJ300UNI )
						
- 
							vodný kameň spôsobuje zníženie až obmedzenie pohyblivosti a funkčnosti kartuše, alebo tečenie
						
- 
							výmena kartuše je uvedená v záručnom liste priloženom ku každej batérii, je vhodné použiť služby najbližšieho inštalatéra (opravu musí zaplatiť užívateľ, nie je to výrobná vada, ale opotrebenie (napr. nevhodnou prevádzkou)
						
- 
							Poškodenie kartuše a batérie vodným kameňom nie je výrobná chyba, zodpovednosť nesie užívateľ, ktorý nedodržal podmienky pri používaní výrobku
						
 
- 
					VÝTOKOVÉ RAMENO : u batérií, kde nie je pevné výtokové rameno, ale je pohyblivé, treba skontrolovať tesnosť, prípadne vymeniť tesniaci krúžok, ktorý sa pohybovaním pri používaní bežne opotrebuje (opotrebovanie nespadá v zmysle zákonov do reklamácií)
				
- 
					TESNENIA, KRÚŽKY, SPRCHOVÉ HADIČKY, SPRCHOVÉ HLAVICE, klasické ZVRŠKY, a PRÍSLUŠENSTVO:
					
						- 
							Pri činnosti výrobku dochádza k bežnému opotrebovaniu častí výrobku, hadičiek, tesnení, pohyblivých častí, kartuše a zvrškov a všetkého príslušenstva
						
- 
							Pri opotrebovaní, poškodení alebo nefunkčnosti niektorej časti ju treba vymeniť za novú
						
- 
							Nejedná sa o výrobné vady, ale bežné opotrebenie výrobku, ktoré nie je spôsobené výrobcom, ale prevádzkou výrobku, v zmysle platných zákonov všetky náklady hradí užívateľ (nie je to výrobná vada)
						
 
 
SERVIS A ZÁRUČNÉ PODMIENKY:
	
		Stránka www.paffoni.sk je prevádzkovaná jedným z distribútorov, poskytujeme teda záruku len na nami predané batérie. Batérie zakúpené cez iný distribučný kanál je potrebné servisovať/reklamovať u daného predajcu.
	
	
		- 
			na JEDNOPÁKOVÉ ZMIEŠAVACIE BATÉRIE je predĺžená záručná doba 5 rokov na poškodené teleso armatúry (t.j. výlučne na výrobnú vadu materiálu armatúry batérie, nie poškodenie batérie prevádzkou) 
		
- 
			na TERMOSTATICKÉ BATÉRIE a termostatické kartuše, taktiež batérie a ventily s (obyčajnými) KLASICKÝMI ZVRŠKAMI (séria IRIS) sa poskytuje záručná doba 2 roky
		
- 
			na príslušenstvo (hadičky, sprchové hadice a hlavice, držiaky, perlátory, a pod.) a na povrchové úpravy je záručná doba : 2 roky (nevzťahuje sa na opotrebenie a poškodenie prevádzkou)
		
- 
			na kartušu a keramické zvršky sa poskytuje záruka 2 roky (nevzťahuje sa na poškodenie vodným kameňom a nečistotami)
		
- 
			záruka sa (v zmysle platných zákonov: Občiansky zákonník a Zákon na ochranu spotrebiteľa) vzťahuje na VÝROBNÉ VADY spôsobené výrobcom (výrobou)
		
- 
			záruka sa (v zmysle platných zákonov) nevzťahuje na OPOTREBENIE výrobku jeho prevádzkou (napr. opotrebenie tesnení, kartuší, tesniacich gumových krúžkov, zvrškov, perlátorov, opotrebenie a poškodenie prívodných hadíc, ulomenie držiakov sprchy, poškodenie vodným kameňom a nečistotami, použitím nevhodných chemických čistiacich prostriedkov, tažší chod prepínača sprchy z dôvodu opotrebenia tesniacich častí, alebo vodného kameňa a pod.)
		
- 
			Reklamáciu uplatní a výrobok odovzdá užívateľ na opravu v predajni, kde výrobok zakúpil (výrobca nemá zákonnú povinnosť opravovať výrobky u spotrebiteľa, nezabezpečoval ani montáž výrobku)
		
- 
			predajca aj výrobca rieši reklamáciu v zmysle Občianskeho zákonníka a Zákona na ochranu spotrebiteľov
		
- 
			Posúdenie záručnej opravy vykoná výrobca alebo zmluvný servis výrobcu, kde sa opravy aj vykonávajú 
		
- 
			diagnostika závad počas záručnej doby je vždy bezplatná !
		
- 
			záruka sa nevzťahuje na priemyselné použitie 
		
- 
			Záručná doba sa predlžuje o dobu záručnej opravy 
		
- 
			Za akosť, funkciu a prevedenie ručí výrobca počas záručnej doby (ktorá však musí začať plynúť predajom spotrebiteľovi najneskôr 12 mesiacov od vyskladnenia z veľkoobchodného skladu (VO) výrobcu, potom preberá zodpovednosť za záruku predajca - jedná sa výlučne o vzťah medzi obchodníkmi a výrobcom, nie maloobchodným spotrebiteľom – zamedzenie zneužitiu záručného listu) 
		
- 
			Záruka sa poskytuje od dátumu predaja za dodržania záručných podmienok (pri nedodržaní podmienok záruky nie je možné považovať reklamáciu za záručnú opravu):
 Ak sú predložené nasledovné doklady:
				- 
					riadne vyplnený originál záručného listu výrobcu
				
- 
					priložený k nahliadnutiu je aj nákupný doklad (blok z registračnej pokladne) – (nestačí faktúra predajcu od veľkoobchodu)
				
- 
					dborná inštalácia školeným inštalatérom
				
 a ak sú dodržané podmienky :
				- 
					podmienky inštalácie uvedené v návode
				
- 
					predložený záručný list je riadne vyplnený, neprepisovaný, boli dodržané záručné podmienky
				
- 
					vada nebola spôsobená užívateľom alebo neodvratnou udalosťou
				
- 
					neboli poškodené vodným kameňom alebo nečistotami : kartuša, teleso armatúry, tesnenia, príslušenstvo a pod.
				
- 
					pri montáži, prevádzke a údržbe bol dodržaný návod pre montáž a používanie
				
- 
					výrobok nebol násilne poškodený mechanicky, alebo chemicky (napr.: nevhodnými čistiacimi prostriedkami)
				
 
- 
			náklady spojené s vyslaním servisného technika alebo opravu na servise, ak sa nejedná o výrobnú záručnú vadu výrobcu hradí osoba, ktorá opravu objednala (dopravu, náhradné diely, prácu)